A webshop szállítási költség alapvetően határozza meg, hogy az adott webáruház mellett teszi-e le a voksot az érdeklődő. A gyakorlatban már nem csupán az árak és a kínálat szélessége határozza meg a piaci sikerességet, hanem bizony a szállítással összefüggő információk is. A tapasztalatok szerint sokan kifejezetten a szállítási opciók alapján döntenek a webshop mellett, vagy kattintanak máshova.
Meglepően sokba kerül a kiszállítás
A szállítási költségek már csak az üzemanyagárak emelkedése miatt is kilőttek az utóbbi évben. Nem ritka, hogy utánvéttel akár 2000 forintot is elkérnek a kiszállításért. Persze az okos fogyasztó ilyenkor az ingyenes szállításra jogosító összeghatárt keresi. Már ha van ilyen. Gyakran előfordul ugyanis, hogy mindegy, mennyiért pakolsz a kosaradba termékeket, mindenképpen szállítási költséget kell fizetned. A méreten felüli termékek, például a bútorok kiszállításakor egyértelmű, hogy plusz kiadással jár a folyamat, hiszen ilyenkor a cég saját autójával végzi a szállítást.
Cél az ingyenes szállítást biztosító kosárérték!
Eljutottunk odáig, hogy az ingyenes webshop szállítási költség tehát egyfajta piaci előnynek számít. Igen, valószínűleg a webáruház már beépítette annak összegét a termékárakba, de mégis másként néz ki a dolog az általánosnak számító 15-20 ezer forintos rendelési összegnél elérhető ingyenes szállítással, mint még a még plusz ezreket felszámító kosárérték.
A csomagautomaták töretlenül kedveltek!
A webshop szállítási költség rendszerint alacsonyabbra kihozható akkor, ha valamelyik csomagautomata mellett tesszük le a voksot. Ezek minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendenek, s ebben a gombamód szaporodó automataszám is kiemelt szerepet tölt be. A 0-24 óráig elérhető átvételi lehetőség szabadságot ad a vásárlónak.
Figyelj arra, hogy át is vedd az utánvétes csomagot!
Arra viszont megéri figyelni, hogy mindenképpen vegyük át az utánvétes csomagot, ellenkező esetben könnyen feketelistára kerülhetünk. Ma már ugyanis elérhető olyan rendszer a webáruzaknak, ahol világosan látható, ki hajlamos az utánvétes csomagot az automatában felejteni. Az ilyen fogyasztókkal szemben az online kereskedők együttesen lépnek fel, és a jövőben csak előre utalással rendezhetik az ellenértéket.