/Pénztárgép hibakódok és jelentésük – Gyors segítség kereskedőknek

Pénztárgép hibakódok és jelentésük – Gyors segítség kereskedőknek

A pénztárgépek, akárcsak bármelyik más gépek, néha hibára futnak, beakadnak, lelassulnak, esetleg egy az egyben használhatatlanná válnak. Szerencsére ezt minden esetben egy hibakóddal jelzik, így mi, felhasználók is hamar rájöhetünk, hogy mi okozza a zavart és kiküszöbölhetjük – vagy hívjuk a szervízt. Alább összegyűjtöttük a leggyakoribb pénztárgép hibakódokat és az elhárításukhoz szükséges teendőket.

Miért fontos ismerni a hibakódokat?

Mert gyorsan eldönthető általuk, hogy szükség van-e szakember beavatkozására, vagy mi magunk is meg tudjuk oldani a problémát. A klasszikus hibaelhárítási metódus egyébként ugyanaz, mint bármilyen más műszernél: a ki- és bekapcsolás jellemzően megoldja a kisebb, átmeneti fennakadásokat. De vegyük is sorra a leggyakoribb hibakódok jelentését:

E001 – Rendszerindítási hibát jelöl. Érdemes ellenőrizni a csatlakozókat, majd újraindítani a gépet.

E042 – Nincs kapcsolat a NAV-al. Ellenőrizd az internetkapcsolatot. Ha a probléma továbbra is fennáll, próbáld újra később.

E100 – Memóriahiba. Jellemzően csak a szervízben tudják orvosolni, általában alkatrészhiba a ludas.

E201 – Hibás pénzmozgás-bevitel. Ellenőrizd a bevitt összeget, majd próbáld újra.

E310 – Nyomtatóhiba. Papírelakadást jelez, vagy azt, hogy kifogyott a papír.

E999 – Ismeretlen hiba. Ezzel nem lehet sok mindent kezdeni, indítsd újra a gépet. Ha a hiba továbbra is fennáll, fordulj a szervízhez.

Ezek csak a leggyakrabban előforduló hibát, de az esetek többségében a pénztárgép felhasználói kézikönyve tartalmaz egy listát a hibakódokkal és jelentésükkel, így ezt érdemes a gép közelében tartani. A gyártó honlapja szintén szolgálhat hasznos információkkal a hibaelhárításban.

A legjobb megoldás a megelőzés

Ez a gyakran emlegetett bölcsesség itt is megállja a helyét. Könnyebb megelőzni a hibákat, mint orvosolni őket, egy minőségi pénztárgép esetében pedig kevesebb esély van a meghibásodásra. Ezen felül a megfelelő karbantartás, a frissítések telepítése, és a pénztárgép rendeltetésszerű használatának betanítása sok problémát tud megelőzni. Amennyiben mégis hibakódra fut a rendszer, először próbáld meg a legalapvetőbb működési feltételeket ellenőrizni (internetkapcsolat, nyomtatópapír, stb) és nézd át a fenti listát. Az esetek többségében a hibák hamar elháríthatók.