A cikkíró otthoni munka kétségkívül vonzó lehetőségnek ígérkezik mindazoknak, akik rendelkeznek némi írói vénával. Ami azonban a szakterületen elegendő volt néhány éve, az ma már korántsem elég. A változó körülmények és a mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerése újszerű kihívások elé állítják azokat, akik kreatív gondolataikból és az írás területén szerzett tapasztalataikból szeretnének továbbra is megélni.
Automatizált szövegeké a jövő?
A racionalizálási folyamat a legtöbb cégnél már elkezdődött. Amit csak lehet, automatizálni, MI segítségével szeretnének elkészíttetni a cégek. Az újságírókban, a tartalomkészítés e formájában utazók fejében már jó ideje ott a kérdés, hogy vajon szükség lesz-e továbbra is a munkájukra. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelentősen felhígult szakmából sokan kiesnek.
MI generálta szövegek vs. minőségi cikkírás
A cikkíró otthoni munka már alapvetően megköveteli a vállalkozói tevékenységet. Sokan vannak, akik csak mellékállásban írtak, s számukra a KATA megszűnésével korántsem biztos, hogy továbbra is megéri majd a területen dolgozni. A másik kritérium a minőség iránti igény. Az MI hatékony segítőtárs lehet, a megfelelő fejlesztésekkel pedig akár egészen összeálló tartalmak is létrejöhetnek. Ebbe a kiélezett versenyben azok maradnak meg a piacon, akik képesek kreatív, önálló tartalmat létrehozni, és az Mi kínálta lehetőségeket maximum inspirációként használják fel. Sőt! Már ma is vannak cégek, akik a munkafolyamatok felgyorsítására, és a meglévő cikkírók hatékonyságának növelésére alkalmazzák, illetve alkalmaztatják a mesterséges intelligencia ilyen vagy olyan formában történő használatát.
Elérkeztünk tehát ahhoz a ponthoz, amikor a cikkíró otthoni munka nem egy mindenki által vágyott álomszakmának számít, hanem a versenyszférában még nagyobb odafigyelést és szakértelmet megkövetelő ágazattá nőtte ki magát. A felhígult kínálatban, a magukat „szakembernek” vélt cikkírók, akik mögött nincs igazi teljesítmény, valószínűleg más munka után lesznek kénytelenek nézni.
Kezdetben sokan nem hittek abban, hogy tényleg kiszoríthatja az Mi a piacról az emberi munkaerőt. Most ott tartunk, hogy a kreatív szakmákban mindez valósággá vált. A folyamatok természetesen változnak, alakul a piac, és idővel az is lehet, hogy a klaviatúrán keresztül leírt emberi gondolatok képeznek majd újra igazi értéket. Addig viszont marad az alkalmazkodás, a tanulás, az önfejlesztés és a kapcsolatépítés –ami az online szakmákban nem elhanyagolható tényezőknek számít.